بزن بریم
منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

طلای آبشده چیست؟

طلای آبشده چیست؟

طلای آبشده بخریم یا سکه؟

آیا طلای آبشده برای سرمایه گذاری مناسبه؟

 طلای آبشده بخریم یا طلای دست دوم؟

طلای آبشده بخریم به صرفه تر یا طلای دست دوم؟

فرق طلای آبشده با طلای شکسته چیه ؟

آیا خرید طلای آبشده کار درستیست؟

اصالت طلای آبشده رو چطوری بررسی میکنن؟

آیا برای طلای آبشده فاکتور صادر میشود ؟

آیا طلای آبشده رو همه جا از ما میخرن؟

نحوه محاسبه قیمت طلای آبشده چگونست؟

….

من علی خوانپایه هستم

موسس مجموعه طلا و سکه خوانپایه، میخوام همه این موارد رو کامل توضیح بدم .

طلای آبشده چیست؟

طلای آبشده از ذوب شمشها و طلاهای دست دوم با عیار های مختلف (خلوص مختلف ) به دست می آید ،یعنی طلا فروشها برای اینکه طلاهای شکسته و خراب خودشون رو؛ یا طلاهای دست دوم رو که نمیتونن بفروشن را میبرن به یک مکانی به نام ریگیری و طلا رو ذوب میکنن و بعد برای تشخیص عیار طلا میدن به متصدی ریگیری یا همون مسئول آزمایشگاه عیار سنجی ،تا با عملیاتی به نام کوپلاسیون عیار طلا مشخص بشه.

بعد که عیار مشخص شد، انگی روی طلا حک میشه (انگ یعنی اعدادی روی طلا حک میشه با قلم؛ که این اعداد قابل پیگیری و استعلام از سایت اتحادیه مربوطه و یا خود سامانه آزمایشگاه هست)که در تصویر بالا؛ چند مدل انگ روطلای آبشده میبینید.

 ریگیری ها ،نام خودشون رو هم روی طلا حک میکنن؛ که در تصویر بالا مشخص است.

حداقل مقدار طلای آبشده که امکان خرید آنرا داریم، 25 گرم هست؛ که چون باید انگ روی آن بخورد (مخصوصا برای کدهای تهران که شش رقمی هست)حداقل این سطح نیاز است.

طلای آبشده بخریم یا سکه؟

لطفا توجه بفرمایید؛ که ابتدا باید حباب سکه بررسی شودو در زمانهایی که حباب سکه بیش از 10 درصد هست،بهتر است که برای سرمایه گذاری بلند مدت طلای ابشده یا شمشهای شرکتی بخرید. (که ما در فروشگاه سکه و طلای خوانپایه نمایندگی اونها را داریم و در خدمتتون هستیم ،مثل خانه سکه ایران ،ایران شمش ، پمپ ، زربد ، زیوتو ، پارسیس …)

این نوع خرید دارای مزیتی است که هم طلای بیشتر در خرید شمش و طلای آبشده به دست می آورید، هم در صورت کاهش قیمت ، از محل افت حباب متضرر نمیشوید.

در صورتی که حباب کمتر از ده درصد هست، بهتره که سکه خریداری شود، تا در صورت افزایش قیمت از محل ایجاد حباب سکه سود ببریم ،(ما در فروشگاه سکه خوانپایه برای انواع سرمایه گذاری ها در خدمتیم.)

آیا طلای آبشده برای سرمایه گذاری مناسبه؟

با توجه به اینکه طلای آبشده  اجرت ندارد و حداکثر یک درصد بالاتر از طلا فروخته میشود برای سرمایه بسیار مناسب است.

طلای آبشده بخریم به صرفه تر یا طلای دست دوم؟

با توجه به اینکه بعضی خانمها و آقایان از طلا استفاده هم میکنن و حداکثر سود اخذ شده از مشتری در طلای دست دوم 7 درصد و حداقل سه درصد است ، و این که طلای دست دوم قابلیت استفاده دارد.

طلای دست دوم برای استفاده کنندگان ، جذابتر است اما طلای آبشده با توجه به این که یک درصد بالاتر از طلای خام است ، اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر است.

فرق طلای آبشده با طلای شکسته چیه ؟

طلای شکسته ، در واقع طلای دست دومی هست که آسیب دیده ، مثلا زنجیری که پاره شده ، یا النگویی که شکسته …،بعد از ذوب تبدیل به طلای آبشده میشه ، که فرآیند آن بالاتر توضیح داده شد.

اما ما در فروشگاه سکه و طلای خوانپایه به مصرف کنندگان توصیه میکنیم ،که در واقع اطمینان را از فروشنده حاصل کرده و انواع طلای آبشده و شکسته را که ویژه سرمایه گذاری ست از طلا فروش  امین و سالم و دارای جواز با فاکتور خرید کنند.

آیا خرید طلای آبشده کار درستی است؟

اگر قصد شما فقط سرمایه گذاری است ؛ طلای آبشده جز بهترین گزینه هاست. البته ما در فروشگاه سکه و طلا خوانپایه، نمایندگی برند زربد روهم داریم که طلای آبشده را با بهترین قیمت در بسته بندی دیجیتال به شما عرضه میکنیم میتونید قیمتهاشو رو در کانال تلگرام ، سایت و اینستاگرام ما مشاهده نمایید.

اصالت طلای آبشده رو چطوری بررسی میکنن؟

در سطرهای بالاتر ، راجع به انگ در طلای آبشده ، توضیح دادیم.

برای طلای تهران وارد سایت ریگیری دات کام میشید(تصویر زیر) ، انگ مورد نظر رو وارد میکنید و دکمه آرشیو رو هم میزنید و آخرین گزارش را مطالعه میکنید. برای طلا های شهرستانی ، با ریگیری مریوطه که اسمش در فاکتور فروشگاه ثبت شده تماس میگیرید و انگ رو براشون میخونید و استعلام اصالت رو بهتون میگن ، میتونید حضوری هم تشریف ببرید.

آیا برای طلای آبشده فاکتور صادر میشود ؟

فروشنده متعهد است در صورت توافق و برای اطمینان مشتری  برای  طلای آبشده یا سکه هم  فاکتور صادر کند.

آیا طلای آبشده رو همه جا از ما میخرن؟

بهتر است که طلای آبشده را به همان طلافروش یا سکه فروشی که از اون خریداری کردید ، بفروشید 

اما میتونید طلای آبشده تون رو به طلافروش  دیگری  بسپرید و اون هم با انجام عملیات ایکس آر اف یا همون عیار سنجی لیزری با تایید اصالت طلا ، با شما تسویه مالی کند.

نحوه محاسبه قیمت طلای آبشده

قیمت طلا رو از پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام خوانپایه طلا بر میداریم  و حداکثر یک درصد به قیمت اضافه میشود که قیمت خرید هر گرم طلای آبشده را به شما میدهد.

مثال: فرض کنید قیمت طلا 2/5 میلیون هست، مبلغ 25 هزار تومن به عدد بالا اضافه میشود یعنی عدد کل میشه 2525000

و در موقع خرید طلای آبشده  هم همینطور ،قیمت طلای رو از پیج  اینستاگرام یا کانال تلگرام خوانپایه طلا بر دارید  و حدود پنج تا ده هزار تومن پایین تر از قیمت اعلامی 

یعنی فرض کنید هر گرم طلا 2/5 میلیون هست

هر گرم طلای آبشده میشه حدود 2490000

نویسنده: علی خوانپایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *